Gott & blandat med Sussi - Om allt och ingenting

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Sussi - 14 november 2010 20:15

Ja idag har det inte hänt så mycket! Söndagar är den långtråkigaste dagen på veckan tycker jag. Har hållt på att gå igenom gamla papper som antingen ska slängas eller sparas. Det drar ihop sig mer o mer till flytten.Piteå here I come!!! Längtar tills allt detta har kommit iordning så man kan komma till ro.


Pratade med min ”vilda” goa syrra idag på mobilen. Elisabet heter hon och bor i Piteå! Hon har aldrig en lugn stund o  har massor av planer för sina hundar o sig själv! Jag beundrar hennes enorma energi! Tillsammans med sin sambo Ulf så har dom kennel Bölegården. Ulf är mycket engagerad i ”hunderiet”! Han är bla. en väldigt duktig viltspårs domare. Det var roligt att prata med  lille syrran! Jag ser framemot att få umgås med alla där!


Framför allt så längtar jag efter min äldsta dotter, Johanna, o hennes sambo Robert som åxå är bosatta i ”Norrlands Riviera”! Vi ska ÄNTLIGEN få fira julen tillsammans! Vi blir åter som en ”stor” familj som kommer finnas för varandra. Det finns inga gränser för min längtan dit upp! Hon är min ”lilla” gosegumma!


På eftermiddagen så följde jag med min ena dotter, Emma, o hennes voffsingar Liam o Emil på en ”prommis” i skogen. Vi traskade runt i ett elljusspår strax utanför Huskvarna. Det var uppfriskande o skönt att lufta sig! Därav munderingen! Synd bara att snön som kom förut är totalt upptinad. Det är så mysigt med snö för det lyser upp mörkret o det blir en härlig stämmning!


Nä nu får det vara för denna gången! Kikar in här o skriver en ”skvätt” när du minst anar!

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards