Gott & blandat med Sussi - Om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Mysmössan

Av Sussi - 8 januari 2011 17:30

 Ja nu så är julen slut o alla helger över  Vad skönt att återgå till normala gängor alltså!


Julaftonen var något extra med trevligt umgänge o god mat o så lite julklappar åxå  


Den klart bästa julklappen jag fick var ifrån min dotter Johanna o hennes sambo Robert!

En varm o ur go "ryss mössa" som du ser på fotot  


Nu så behöver jag inte frysa om huvudknoppen minsann  

 
 
Ingen bild

Elisabet & Ulf Viklund

8 januari 2011 19:16

Tjosan systeryster.
Ja du det är inte lätt det här med dig och bilar det går liksom inte ihop ( fniss fniss). Du är bara så jäklans söt i din nya ryssmössa nog är det alltid sant att man fryser om knoppen när man bor här uppe i norrland.
Jag pratade med anette igår angående om hennes helt supersuper mumsiga smörgåstårta hon skulle ta och göra den till vi ska fira dig och jonny när ni fyller år. Nog ska ni få hänga med på aktiviteter till våren det behöver inte du och emma vara oroliga för för vi har hur mycket som helst. Passa på nu att vila upp er innan vi sätter igång med alla ideer som jag har. Jag tänkte att när vi ska ut och hämta smörgåstårtan av anette då ska du få följa med denna mäniska är så himmla genom go men det är dom flesta hundfolket som jag och anette ungås med du förstår vad jag menar när ni får träffa dom. Nu ska jag ner och ta lite kaffe sen ska jag gå ut och mysa i tv rummet med mia på soffan ( hoppas att jag nu inte sommnar där ha ha ha)ha ni ochså en bra lördagskväll med mys/ kramisar från lillsyrran med resten av gänget i bölebyn

 
Ingen bild

Elisabet & Ulf Viklund

9 januari 2011 16:30

Tjosan systeryster, jag har lagt ut det senaste inlägget i dag ( söndag)på qvinny och killarna som emma tog. Du kan gå in och läsa vad du tycker om det jag har skrivit. Du kan gärna skriva en liten rad eller så en stor rad om vad du tycker, ha en bra söndags kväll ha det så gott/ kramisar från systeryster med doggsen i bölebyn

 
Ingen bild

Elisabet & Ulf Viklund

15 januari 2011 06:31

Hejsan på dig systeryster. Här hemma mår jag pyton det är inget kul att ha vinter kräksjukan det är bara så äckligt så nu ska jag vara isolerad i ett par dagar, hur ska jag klara av detta ( ha ha). Uffe skulle komma nogon dag till er och kolla bilen din, ni måste ha värme som funkar. Du kan ju skriva en liten rad åt mig på min sida om du har lust det är jämt kul att få litet skrivet. Om du visste vad jag och tjej gänget längtar till nästa helg när vi ska på inoff utställningen i boden med doggsen det ska bli skit kul det är bra träning inför kommande utställningar till våren och sommaren, sköt om er/ Kramisar från lillsyrran med resten av gänget i bölebyn

 
Ingen bild

Elisabet & Ulf Viklund

15 januari 2011 15:31

Hejsan syrran igen. Har skrivit till emma på hennes sida men jag vet ej om det lyckades att komma fram på kommentarer skriv till mig svar snarast möjligt om jag har gjort nogot galet när jag skulle skriva till emma./ Kramisar från din virriga och vimsiga lillesyrra i bölebyn

 
Ingen bild

Elisabet & Ulf Viklund

15 januari 2011 16:16

Tjenare igen systeryster.
Du ser där vad jag är vimsig vi får skylla på att jag har äckel päckel sjukan ( ha ha ha). Men som du vet är jag ju inte så haj på datorer men mitt inlägg till emma hade kommit in så jag fixade detta i allafall/ Kramisar från bölebyn

 
Elisabet & Ulf Viklund

Elisabet & Ulf Viklund

1 februari 2011 10:38

Tjosan på dig värdens bästa systeryster.
Tack för en mycket trevlig dag i går söndag när vi gick ut och prominixade med doggsen.
Ska du inte lägga ut lite nya bilder på din sida snart och även skriva en liten rad på din bloggsida det är som kul att gå in och läsa. Nu är det inte många dagar kvar innan du blir ett år äldre vi avslöjar inte åldern eller hur. Men du ligger på 30 plus och inte ett år äldre eller hur ( ha ha ha. Längtar till på lördag när vi ska träffas och fira din och jonnys födelsedag ihop visst kommer det bli kalas med smårgåstårta. Har inte tid att skriva mera ska ut och rasta ett glatt gäng hundar här hemma, sköt om er vi syns snart/ Kramisar från lillesyrran med resten av flock ute i bölebyn

http://bolegardens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 12 mars 2011 19:45

  Liam och Emil   Vilka härliga ”vårvinter” vibbar man får nu! Ljusare längre dagar, varmgrader o ”takglopp”. Ja våren börjar göra sitt antågande här i de nordligare breddgraderna. Här ett uppmärksamt par som väntar...

Av Sussi - 24 februari 2011 14:00

Hillinge i vårtider   Ja nu är jag här igen! Det är fortfarande rätt så kylslaget ute. Men Emma jag o hundarna trotsade kylan o for iväg till Böle skogarna o traskade runt på de fina skoterlederna som finns där. Busingarna sprang o skuttade fö...

Av Sussi - 13 februari 2011 17:15

Idag så var det lite kyligt om nosen! Minus 23 grader är det nu! Mina döttrar,jag o ” kallekulingarna” trotsade den inbitna kölden o tog oss en rejäl ”turbo prommis” nu på eftermiddagen. Uppfriskande o välbehövligt minsann! Ba...

Av Sussi - 2 februari 2011 17:54


   NU HAR JAG BESTÄMT MEJ  Vaddå undrar ni kanske   JAG SKA BANNE MEJ GÅ NER MINST 10 KG TILL I MAJ MÅNAD   Käka nyttig husmanskost o motionera mera     Raska prommisar  med "bollisar"  och kanske du vill hänga på så vore det kanon   Tog med de...

Av Sussi - 1 februari 2011 18:29

       Nu äntligen så lämnar jag ett "avtryck" här på min blogg! Det tog ju lite tid o "tjat" från syrran min.   ! söndags så var jag o Emma o "busbollarna" till Elisabet o hälsade på. Trevligt som vanligt o med massa fika gott som hon bj...

Presentation


Välkommen till min blogg! Det är jag som är Susanne, det är jag som bloggar här.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards