Gott & blandat med Sussi - Om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Vårvinterdag i skogen

Av Sussi - 12 mars 2011 19:45


Liam och Emil


Vilka härliga ”vårvinter” vibbar man får nu! Ljusare längre dagar, varmgrader o ”takglopp”. Ja våren börjar göra sitt antågande här i de nordligare breddgraderna. Här ett uppmärksamt par som väntar på något ”smaskelismaskens” . Matte Emma passar på att fota dem i situationen som uppstår. Gulligt va!!!!

Vi var på en härlig tur i de vackra Böleskogarna denna soliga dag.


Nu är det helt bestämt att jag o Johanna o Robert drar ner till Anton som tar studenten den 10 juni. Jag har självfallet bokat logi hos min allra bästa kompis, Marianne, i Jönköping. Ska även träffa andra polare med.

Men nu är det den stora frågan!!!! Vad ska man köpa för student present till Anton?????


Här är det klartecken för inglasning av balkongen! Skönt för då kan doggisarna o kattisarna vandra lätt ut där. Ska anlägga en riktigt mysig oas där med härliga växter bla.. Det ”kliar” riktigt ordentligt i fingrarna!!!

Det blir även besök hos en stor handelsträdgård här kommande vecka. Har fixat jobb där! Jätte spännande alltså!!!


Jag är jätte glad för jag har nu gått ner 6 kilo nu (började på allvar den 6/2). Det känns! Brallorna har blivit lite för stora så det blir väl att inhandla en ny garderob framöver ;)


Det blir fler mysiga prommisar i vårvädret! Man blir så glad av allt fågelkvitter! Vårkänslorna bara flödar ;)


Tills vi syns igen!!!


HA DE!!!!!! 


PS. Ikväll gäller det……..håller på dej Eric Saade o låten ”Popular”!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 24 februari 2011 14:00

Hillinge i vårtider   Ja nu är jag här igen! Det är fortfarande rätt så kylslaget ute. Men Emma jag o hundarna trotsade kylan o for iväg till Böle skogarna o traskade runt på de fina skoterlederna som finns där. Busingarna sprang o skuttade fö...

Av Sussi - 13 februari 2011 17:15

Idag så var det lite kyligt om nosen! Minus 23 grader är det nu! Mina döttrar,jag o ” kallekulingarna” trotsade den inbitna kölden o tog oss en rejäl ”turbo prommis” nu på eftermiddagen. Uppfriskande o välbehövligt minsann! Ba...

Av Sussi - 2 februari 2011 17:54


   NU HAR JAG BESTÄMT MEJ  Vaddå undrar ni kanske   JAG SKA BANNE MEJ GÅ NER MINST 10 KG TILL I MAJ MÅNAD   Käka nyttig husmanskost o motionera mera     Raska prommisar  med "bollisar"  och kanske du vill hänga på så vore det kanon   Tog med de...

Av Sussi - 1 februari 2011 18:29

       Nu äntligen så lämnar jag ett "avtryck" här på min blogg! Det tog ju lite tid o "tjat" från syrran min.   ! söndags så var jag o Emma o "busbollarna" till Elisabet o hälsade på. Trevligt som vanligt o med massa fika gott som hon bj...

Av Sussi - 8 januari 2011 17:30


 Ja nu så är julen slut o alla helger över  Vad skönt att återgå till normala gängor alltså! Julaftonen var något extra med trevligt umgänge o god mat o så lite julklappar åxå   Den klart bästa julklappen jag fick var ifrån min dotter Johan...

Presentation


Välkommen till min blogg! Det är jag som är Susanne, det är jag som bloggar här.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards