Gott & blandat med Sussi - Om allt och ingenting

Alla inlägg under februari 2011

Av Sussi - 24 februari 2011 14:00

Hillinge i vårtider


Ja nu är jag här igen! Det är fortfarande rätt så kylslaget ute. Men Emma jag o hundarna trotsade kylan o for iväg till Böle skogarna o traskade runt på de fina skoterlederna som finns där. Busingarna sprang o skuttade för glatta livet. Alldeles snöiga o frostbitna blev de! Jag får nog ta med syrran o någon av hennes doggar ut outforska mer i dessa skogar för det är ju alltid roligare att gå om man har någon att tjöta med.

Vi får väl se om vi kommer iväg till Burträsk på söndag. Syrran har en kompis där som åxå har voffsingar. Är det för kallt så blir det inte av.


Den 10 juni så tar min kära son, Anton, studenten. Då ska jag vara på plats där i Jönköping med  ett stolt leende! Han är bara bäst! Man märker ju att åren går med en väldig fart! Det var inte  länge sedan han var en liten gullig ”knodd”. Nu är han en stor gullig ”knodd”! Så e de bara!


Idag har jag ringt runt på olika jobb. Har fått napp på några bla på parkförvaltningen i Piteå, kyrkogårdar, handelsträdgård osv. Jätte spännande o kul för det är det jag kan och har mitt brinnande intresse för. Har ca 20-års erfarenhet  inom branchen.  Jag bara längtar att få komma ut på ”grönbete” igen. Har även på lut  ett tillfälligt praktik jobb som verkar synnerligen hög intressant i väntan på att den härliga vårsäsongen börjar. Ska träffa personen ifråga på måndag…känns mycket bra det här alltså!!!


Vi längtar ju till våren som så många andra! Kul när viltspårs träningen startar! Ställer upp när syrran o Ulf behöver en hjälpande hand. Samtidigt så vill jag ju lära mig allt om det.


Nä nu så känns det som om jag behöver en liten paus från skriverierna. Jag kikar in en annan dag!


På återseende/ Susanne

Av Sussi - 13 februari 2011 17:15

Idag så var det lite kyligt om nosen! Minus 23 grader är det nu! Mina döttrar,jag o ” kallekulingarna” trotsade den inbitna kölden o tog oss en rejäl ”turbo prommis” nu på eftermiddagen. Uppfriskande o välbehövligt minsann! Bara bra med bantningen går det… Kämpar på men det är bara kul för jag har kommit i ett par brallor som jag tidigare inte kunde ha.

Jag måste bara berätta att till sommaren tar min son Anton studenten. Måste ju åka ner då såklart!!!Jag är jätte stolt över han! Det går jätte bra  ! Han jobbar extra på klädbutiken ”Jack and Jones” i Jönköping o är på gång på ett ytterligare jobb utöver skolan. Har napp på lägenhet i Jönköping o i Göteborg i Majorna. Var det blir någonstans beror på vilken högskola han väljer till hösten. Han ska iväg till sommaren till Cypern med kompisar. Fick reda på att han nu skaffat sig en gullig tjej. Ett år yngre än han o går på gymnasiet o håller på med ”street dance”. Han brukar ha god smak min” lille” son!

Jag var bara tvungen att sätta in några foton på ”charmören”

Det ena kortet så är han konferanssiär på en show i våras för avgångsklasserna på gymnasiet. Stiligt alltså!

Det andra kortet är från Bulgarien. 

Av Sussi - 2 februari 2011 17:54

  

NU HAR JAG BESTÄMT MEJ  Vaddå undrar ni kanske   JAG SKA BANNE MEJ GÅ NER MINST 10 KG TILL I MAJ MÅNAD  

Käka nyttig husmanskost o motionera mera     Raska prommisar  med "bollisar"  och kanske du vill hänga på så vore det kanon  

Tog med denna bild för jag har vår o sommar längtan i kroppen nu  

Har du några sådana känningar eller  HEJDÅ FÖR DENNA GÅNGEN




  

Av Sussi - 1 februari 2011 18:29

      


Nu äntligen så lämnar jag ett "avtryck" här på min blogg! Det tog ju lite tid o "tjat" från syrran min.  


! söndags så var jag o Emma o "busbollarna" till Elisabet o hälsade på. Trevligt som vanligt o med massa fika gott som hon bjöd på! Vi hade ett litet planerings möte om kommande spännande aktiviteter framöver  

Sedan tog vi våra jyckar o Syrran tog lilla "patronan" Fixa ut på en härlig prommis i det sköna vintervädret(fast jag längtar ju till vårens begivenheter förstås) Vi traskade ut på ängarna o pluttarna hoppade o studsade i snön o hade jätte skoj  Plötsligt så händer DET..................  


..............JAG RÅKADE KLIVA RAKT UT I DET NÄSTAN BOTTENLÖSA SNÖDJUPET OCH BLEV DÅ "ANFALLEN" AV BÅDE HUNDAR O EN SYRRA!!!!! Alla flabbade o busingarna gjorde säkert det med.....suck o hejåhå alltsåååå  Men lillsyrran drog upp mig ur "brådjupet"  Tänk vilken go o snäll syrra man har som räddade mig bara så där......Det är allt bra tur att jag har dig    

 Här kommer ett litet bild portpurri på hela händelseförloppet!!!!!! HÅLLTILL GODO FÖR DETTA BJUDER JAG PÅ

  .......O PÅ LÖRDAG SÅ FYLLER JAG ÅR ÅXÅ!!!!!!!!!!!!!! DÅ ÄR DET BARA ETT ÅR KVAR TILL FEMTI  

     

  

Skapa flashcards